מה עושות החיות במקרה של סכנה


 

מה עושות החיות במקרה של סכנה


על ידי סריקה פשוטה של המוח, המדענים גילו שגברים ונשים מגיבים באופן שונה לסכנה. גברים נוטים להתכונן לפעולה, ואילו נשים מנסות לברוח מהסכנה. ואיך החיות מגיבות?


מקום 10:

סנאיים במקרה של סכנה מהאוויר שורקים, ובמקרה של סכנה מהאדמה - מצייצים. מרמיטות גם שורקות, ואת שריקתן אפשר לשמוע ממרחק של 1.5 ק"מ.


מקום 9:

זאבים במקרה חירום דואגים לביטחון האישי שלהם. לכן הם יכולים להשאיר את ילדיהם מאחור , ובכך להגדיל את הסיכויים לשרוד.


מקום 8:

האופוסום במצב קריטי נופל על האדמה, ומעמיד פני מת. במקביל העיניים שלו נראות "מתות", קצף יוצא מהפה שלו, והבלוטות האנאליות פולטות נוזל בעל ריח רע. אגב, הפעולות האלה לא רצוניות, והאופוסום אינו יכול לשלוט בהם: זה אינסטינקט אוטומטי לחלוטין, שקשור לפחד.


מקום 7:

קנגורו משדרים אותות סכנה זה לזה באמצעות הקשה בזנב על הקרקע, לאחר שהם רואים את הטורף. למשמע האות, הקנגורו האחרים מתפזרים. עם הטורף נלחם בדרך כלל רק המנהיג של העדר.


מקום 6:

פילים, בעודם דורכים במקום, מסוגלים לשלוח הודעה דרך הקרקע למרחק של 32 ק"מ. הפילים-הנמענים מקבלים את המסרים הללו בעזרת רגליהם. ידועים מקרים, בהם אחרי ששמעו את ריצת הפילים, שברחו מהציידים במרחק של 60 ק"מ, עדר אחר שינה את המסלול שלו כדי לעקוף את האזור המסוכן.


מקום 5:

דובים תוקפים במקרה של סכנה, אך לעולם לא עושים זאת בעמידה. הם יכולים לעמוד על שתי רגליים האחוריות כדי להסתכל מסביב, אבל את ההתקפה הם יתחילו רק מעמידה על כל ארבעת הרגליים. לברוח מדוב שרודף אחריך – זה דבר בלתי אפשרי. במכה אחת, דוב בוגר יכול לשבור את הגב לחיה חזקה כמו שור.


מקום 4:

סרטני ים – כאשר הם חשים שמשהו לא כשורה, הם מתחילים לשפשף את הבסיס של האנטנות הממוקמות תחת עיניהם. בצליל גבוה שנוצר מכך, הסרטנים לא רק מתריעים את חבריהם מפני סכנה, אלא גם מפחידים את האויבים – כאשר הדגים שומעים את ה- "מוזיקה", הם בדרך כלל זורקים מהפחד את הטרף שתפסו, והסרטן מקבל ארוחה.


מקום 3:

הסרטנים הרגילים משתינים במקרה חירום. כך עושים גם הלובסטרים - הם משתינים דרך חורים זעירים שנמצאים ליד עיניהם. השתן מכיל כימיקלים שבעזרתם הסרטנים והלובסטרים מעבירים מידע אחד לשני.


מקום 2:

הנחשים, כדי להפחיד את האויב, מפליצים, ובחוזקה.


מקום 1:

נמלים. חלקם מסוגלים "להתפוצץ" כדי להגן על המושבות שלהם. במצבים קריטיים, נמלה חותכת לעצמה חלק מסוים (בדרך כלל חלק של הקיבה) בגופו, אשר שם היא מאחסנת את ההפרשות שלה. לאחר "הניתוח", התוכן של החלל משפריץ מסביב. סוגים שונים של נמלים משתמשים בחומרים רעילים שונים – ממרדימים ועד למשתקים. לאחר מכן, הנמלה מתה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> מה עושות החיות במקרה של סכנה